Svátek má: Doubravka

Byznys

Velikost textu:

Rekordní prodeje e-shopů vrcholí tento týden. Mohou nastat problémy

Rekordní prodeje e-shopů vrcholí tento týden. Mohou nastat problémy

Souběh tří hlavních faktorů má za následek, že e-shopy očekávají rekordní vánoční sezonu. O jaké souběhy jde a co z toho plyne.

Zavřené kamenné obchody a další provozy pomáhají e-shopům
28. listopadu 2020 - 11:05
 
Prvním faktorem jsou opětovně zavřené kamenné obchody.

Druhým v pořadí je pak fakt, že první vlna covidu naučila online nakupovat spoustu zákazníků, kteří s e-shopy do té doby měli pouze minimální či žádné zkušenosti.

Třetím faktorem je doba nákupu dárků v rámci akcí Black Friday a Vánoc jako takových.

Na rizika upozorňuje společnost Shopsys, která pomáhá největším hráčům digitalizovat jejich prodeje a uspět v omnichannel světě. Enormní růst zájmu o nákup zboží online znamená pro majitele elektronických obchodů dobrou zprávu, může s sebou přinášet i nemalé komplikace. E-shopy totiž nemusí být na takový nápor připraveny. A v případě, že se s e-shopem potenciálnímu zákazníkovi špatně pracuje, může o něj elektronický obchod přijít již v průběhu výběru zboží. V případě, že i přesto zákazník objednávku dokončí, stát se může i to, že pro obrovský zájem zboží dorazí zákazníkovi pozdě.

 Logistika

 Obrovský nápor je zatížením zejména pro logistiku. Ta bude v následujících týdnech maximálně klíčovou oblastí. Podle informací společnosti MALL Pay se téměř 80 % e-shopů bojí logistického průšvihu. E-shopy budou muset stíhat vše naskladnit, zabalit, vyskladnit a předat příslušným dopravcům. Právě dopravci mohou být  častým úzkým hrdlem při celém procesu nákupu, zejména před Vánoci.

 Zpracování objednávek

 Elektronické obchody, které v minulosti investovaly do digitalizace, technologií a automatizace procesů budou jednoznačně ve výhodě. Oproti tomu e-shopy, které spoléhají na lidskou práci a trpí tzv. technologickým dluhem, se budou potýkat s velkými obtížemi.

Jak říkám ...


“Pro zvládnutí tak vysokého počtu objednávek bude muset drtivá většina e-shopů zaměstnat novou pracovní sílu, a to de-facto na všech frontách. Půjde zejména o sklady, ale třeba i zákaznickou podporu”, komentoval  situaci Matěj Kapošváry, obchodní a marketingový ředitel společnosti Shopsys.

E-shopové platformy

Platformy představují základ pro jakékoliv fungování e-shopu a musí bezchybně pracovat v každém případě. Podle dat společnosti vshosting, na jejichž serverech běží více než 50 % českých a slovenských e-shopů, se očekává minimálně o 100 % vyšší nápor než v předchozích letech. To může e-shopům se staršími technologiemi přinést řadu problémů. I drobné překážky či ne zcela fungující elektronický obchod mohou znamenat, že potenciální klient daný webový portál opustí a najde si e-shop konkurenční.

Aktuální nárůst poptávky po online nakupování s sebou přináší často komplikaci i pro některé kamenné hráče na trhu, pro které představoval e-shop prozatím spíše doplňkový prodejní kanál.

Jak říkám ...

“V dobách krize se většinou zákazníci obrací na známé značky, kterým věří, což je výhoda zejména velkých kamenných retailerů.  Avšak, i u takových firem může být problémem zvládat velký objem zakázek. Často totiž nejsou primárně stavěné na to, aby zvládaly takový nápor objednávek z onlinu. Obzvláště, pokud si neprošly digitální transformací," vysvětlil  Kapošváry.


Líbil se vám článek? Máte k němu nějakou připomínku nebo zajímá vás diskuse k němu?
Více na facebookovém profilu webu Prvnizpravy.cz   zde ...



(mm, Prvnizpravy.cz, foto: ps)



Kurzy

0.00 
0.00 
0.00 
0.00 
0.00 

Akcie

NWR
0.1
AAA Auto
24
CETV
104.6
ČEZ
540
ECM
25.5
ERSTE GROUP BANK A
699
FORTUNA
194.5
KITD
5.2
KOMERČNÍ BANKA
706
NWR
272
ORCO GROUP
12.4
PFNONWOVENS
774
PHILIP MORRIS ČR A
15500
O2 C.R.
258
UNIPETROL
382.5
VIG
570